Evolutionsmuseet och stenar och kluster

Regnet öste ner hela dagen idag.

Vilken tur att jag hamnade på Evolutionsmuseet !

Inte bara dinosaurieskelett utan också en massa fina kluster.

DSC05276

 

Ametist har rykte om sig….
att vara djupt lugnande för tankar och känslor.
Ametist sägs fungera mot huvudvärk och vid sömnproblem och bärs som skyddande amulett mot negativitet och stress. Ametist är en sten med starka och renande vibrationer och kan användas vid meditation och healing. Ametist stärker vår intuition och andliga närvaro.

DSC05281

Rodonit balanserar vårt manliga och kvinnliga, vår yin och yang energi.

 

 

DSC05283

DSC05287

DSC05307Pyrit drogs jag till i shopen. Och just den här blev min i dag!

Pyriten påminner oss om solen och själens strålande kraft, den fyller din aura med positiva vibrationer och fungerar som en sköld mot negativitet.

Pyriten hjälper dig också att ha en lättsam och närvarande attityd runt pengar så att du kan skapa en sund ekonomi för dig själv.

Pyrit är en sten för beskydd.

Bär den på dig när du är på farligt uppdrag eller när du är omgiven av negativ energi.

Stjärntecken: Lejonet Chakra: Solar plexus och Navel

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

