Ont i fötter och allergi

Vi har haft en jobbresa till Helsingfors i fina soliga dagar. På torsdagen fick vi några timmar ledigt för att turista i Helsingfors. Fantastiska dagar!

Vi var några stycken som gick bl.a till stenkyrkan. Långt och ganska så varmt. Det var svårt att ta bilder där med mitt objektiv.

DSC06197Jag älskar att besöka kyrkor….vet inte riktigt varför? Det är så vackert och lugnt i de flesta kyrkor.

DSC06204En stad med spårvagnar.

DSC06218Efter besök i Stenkyrkan så är det bara att vandra tillbaka hela vägen.
DSC06224
DSC06231Utsikt från båten i hamnen.

På lunchen råkade jag få en räka i munnen då vi inte trodde att det var räka. Men en kollega sa snabbt: ”Carina , det ÄR räka!” Jag tog bort den från munnen men fick ändå efter 5 min ca en reaktion….halsen svullnar ! Inte mycket men ändå… Plockar fram mina betapred och kan inte förstå att det ska ta så lång tid att blanda ut dem i vatten. En vän/Kollega följer mig ut och vi går tillbaa till båten. Hon pratar hela tiden med mig och tack för det. Jag lyssnar och hjärtat går lite på högvarv. Trött tagen och på båten vilar jag en stund med en kopp kaffe. Sedan blev det en jobbeftermiddag.
DSC06256Nu bär det iväg hem till Stockholm igen.

DSC06264Hej då Finland!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

