Hushållspyssel

Jag vet inte var jag fick energin ifrån, men den här helgen har gått i hushållssysslors tecken.

Gluten/veteproteinfritt matbröd, kryddknäcke och långkok. Och sedan får jag inte glömma bort bilen som också blev ompysslad.

Ingen mer än jag har smakat på allt jag åstadkommit, men det smakade fantastiskt alltihop. Middagen blev alldeles för mycket kött då jag inte kunde stoppa äta trots att jag var mätt *ler*
DSC07686

Receptet på kryddknäcke finns på Risentas majsmjölpåse. Enkelt och försvinnande gott.

Efter bakning åkte jag i väg till väninna och åt fantastiskt goda bullar! Det är ju trots allt kanelbullens dag och då fuskar jag lite.

När jag kommer hem har jag klåda på fötterna så jag håller på att krypa ur skinnet samt på halsen… men varför får jag alltid på just fötterna??

Nu är kanelbullens dag snart förbi och jag kan låta bli vetemjöl igen.
DSC07687Middagen ställde jag i ugnen 135 grader innan jag åkte. Benfri fläskkarré med kryddor och tillbehör jag hade hemma. Middagen klar i kväll och köttet ramlar sönder när jag lyfter upp det. Såå otroligt gott!

Glad nöjd med mina kreativa stunder i helgen 🙂

Lite glad dansmusik:   Grease

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

