Fredagkväll i solnedgång

Stänger skolan denna oktoberfredag. Ensam går jag runt och tittar så att allt är iordning. Möter städarna och förklarar lite saker som jag tycker är viktiga för de att veta. Jag får prata lite engelska en stund och hoppas att de förstår mig.

Sätter mig i bilen och faktiskt ringer min fd svärmor. Vi pratar länge och väl, först om saker som jag ringde om och sedan börjar minnen dyka upp.

Vi skrattar och pratar om allt vi varit med om, både skratt och faktiskt om att vi har varit väldigt arga på varandra.

Men jag är så tacksam för att få ha haft henne i mitt liv, en fantastisk kvinna som verkligen har ställt upp.

Vi pratade om när vi var upp till Åre och hämtade de sista sakerna tillsammans….bara hon och jag, bilen och en släpkärra.

Vi kånkade och bar, städade och slet bara vi två. Jag hade tydligen hela tiden pratat om att packa jämt i kärran!

Oj det hade jag glömt… Jag vet bara att jag var så orolig över att allt skulle bli rätt och att jag sedan skulle köra släpkärran i 55 mil.

DSC07694

Fredagkväll och som många andra fredagar funderar jag över saker, liksom bara blir så. I dag har jag kameran med mig och åker ut till Ga. Uppsala för att se om jag ser solnedgången så bra som möjligt.

Och där ute på åkern finns en liten grusväg som man kan vända på och jag kör in där.

 

DSC07701

Tyst och lugnt med bilarna i bakgrunden från den större vägen som susar förbi.

Det blir en stund till tankar och funderingar men också tacksamhet.

Tacksamhet över allt och alla som finns omkring.

Musik och åter musik… I kväll gamla fina Eltonlåtar

Sorry seems to be the hardest word

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

