Höst, mörkt, grått och ruggigt

Då behövs ljus och värme!

I dag har jag ätit lunch med en fin härlig vän och det är alltid lika trevligt även om vi inte alltid mår så jättebra, men oftast så mår vi bra och är glada så klart!. Men på någotvis så delar, lyssnar och ser vi varandra.

Sedan blev det en sväng in på Åhlens som hade 20% på alla ljus.

Och det passade ju perfekt nu när vintertiden tog plats och molnen täcker solen de få ljusa timmarna på dygnet.

DSC08117Ljung och lite annat blev inhandlat på blomsterlandet innan jag styrde bilen mot mitt lilla hem.

Under tiden som jag pysslar och fixar kommer tanken;

” vem gör du fint för Carina?”

Ja vem är det man fixar för? Vem ska se ljusen man tänder på verandan utan för dörren och planterar.

Sedan åker några pumpor med på ett hörn och får sin plats vid dörren…..

DSC08126

DSC08125

DSC08123

DSC08130Jag är nöjd med det jag har åstadkommit.

Sitter och tittar en stund och tänker; ja jag gör det för mig själv, för den fina känslan jag får inom mig. Att veta att utanför min dörr så ska vem som än kommer få känna värme och känna sig välkommen… om det skulle komma någon, även om det är en liten hustomte eller älva.

Inne tänder jag en liten eld i kaminen och ljus i fönstret och till musik av James Morrison sitter jag i soffan och ser mörkret och kvällen smyga sig närmare.

Det är min söndagseftermiddag.

Hur är din ?

Tankar och bra musik

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

4 thoughts on “Höst, mörkt, grått och ruggigt”

Kommentera

