Nyckeln till kärleken

Vintertid och jag vaknar kl 06:00…. Jag kan INTE somna om.

Plockar fram min bok som handlar om den lustfyllda månadsguiden till kärlek.

För visst är det kanske så att de flesta har en orubblig tro på kärlek, kärlek till en annan person.

IMG_8246.JPG

Gudinnekoden är en lustfylld, humoristisk och peppande dejtingbok för kvinnor.

Jag får uppfattningen om att den ska lyfta och stärka kvinnan under tiden som hon letar efter den rätte.

Jag skrattar och rodnar om vartannat när jag läser sida för sida. Och samtidigt får jag väldigt många kloka tankar och tips.

Egentligen är boken tänkt som en månadsguide som sträcker sig över fyra veckor och varje dag får man en ”gudinne” uppgift.

Vissa saker kan jag gärna göra, men en del saker får jag nog jobba lite mer på så det tar nog flera veckor med ”veckans övningar”?

Och det är ju tanken bakom boken tror jag; att öka sin självkännedom, ta eget ansvar i relationer och att må bra själv när man ger sig ut för att dejta.

Författaren vill också få fram hur viktigt det är att ta reda på hur betydelsefull kärleken är i just ditt liv och se till att hela tiden påminna dig om det.

I slutet av boken finns också ” Övningar och gudinnetips” :

* Medveten närvaro

* Mental träning

* Lyssna in i själen

* Sju tips för att dejta som en gudinna :

1  Förbered dig inför dejten

2  Klä dig som en gudinna

3  Flörta utan mål

4  Var kärleksfullt ärlig och autentisk

5  Le, lyssna och ställ frågor

6  Tala om ifall du vill ses igen

7  Följ upp dejten om du vill ses igen

DSC08113

Författaren Maria Ivarsson är utbildad journalist och miljövetare.

Hon bor i Stockholm.

Till vardags jobbar hon som expert med miljöfrågor och har varit en populär, återkommande radioröst i livsåskådnings-programmet Vid Dagens Slut i P1.

Boken finns att beställa/köpa hos Vattumannen Klicka på länken så kommer ni direkt till hemsidan.

Gör det om ni inte redan har gjort det.

Jag rekommenderar den varmt!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

