I dag var jag med om något magiskt

Med blandade steg gick jag i morse mot hönorna för att titta till dem.

Allt pga det otäcka jag fick se i går.

Alla hönor samt tupp stod inne och tuppen är lite arg av sig.

Jag öppnar för att gå in, men vänder då jag är så tokrädd för tuppen som bröstar upp sig och flyger på mig.

Jag prövar två gånger…

Men :

Så säger jag högt:

” Nu får ni hjälpa mig och hålla tuppen undan mig när jag ska hämta äggen.”

Jag förklarar hur rädd jag är och sedan öppnar jag försiktigt grinden och går in.

Tuppen går upp i ena hörnet och ställer sig där tillsammans med hönorna och jag kan plocka äggen under tiden som de står där i hörnet lugnt och stilla. När jag har stängt grinden efter mig kommer de alla fram till grinden och bara ställer sig och tittar på mig.

Jag pratar med dem och tackar för äggen.

Magiskt!

DSC08246Senare åker jag till en kompis som har massor med fåglar utanför fönstret.

Fantatsistkt men så svårt att fånga på bild när mitt objektiv inte är hundra tror jag.

Nötväckan flyger fram och tillbaka.

”Inse ditt sanna värde och din existens och ta till dig vissheten om att du är bäst”

Det var väl ett fantastiskt budskap 😉

DSC08249

Blåmes.

Vill säga enligt solögas bok om djurens språk; inspireras av ögonblicket, lev i nuet och våga vara spontan.

Försöker 🙂

DSC08250Hackspetten är lite skygg och var inte så pigg på att visa sig.

”Mod att gå vidare och bryta med sitt gamla liv och livskvalitén kommer.”

DSC08279På väg hem är himlen magiskt röd och blå. Trots att det är mulet.

Blir det en blåsig dag i morgon ?

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

