Idag är det kladdkakans dag

I dag är det kladdkakans dag.

Så kanske dags att baka en kaka 🙂

Vetemjölsfritt är det ju som gäller hos mig och faktiskt,  förutom allergin och klådan så mår min mage mycket bättre sedan jag slutade att äta vetemjöl. Så här kommer mitt recept på glutenfri/Vetemjölsfri kladdkaka i repris:

Recept kladdkaka

100 g smör/margarin
2 st ägg
40 g Majsmjöl
17 g Mandelmjöl
230 g strösocker ( hade inget socker så jag tog ca 235g muscovadosirap)
30 g kakao

1. Värm ugnen till 200 grader, smält smöret.

2. Vispa hela ägg och strösocker till en fluffig smet.

3. Blanda försiktigt övriga ingredienser i smeten.

4. Smöra en 24 cm bakform med löstagbar botten, häll i smeten och jämna ut den i formen.

5. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 minuter.

6. Låt svalna innan kanten tas bort. Njut!

En lugn trevlig fredagskväll hemma hos mig.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

One thought on “Idag är det kladdkakans dag”

Kommentera

