Gluten/vetemjölsfritt

Vad ska man göra en söndag?

Jo städa och tvätta, men jag tänker att den rutinen borde jag göra om.

Varför inte en fredagkväll så att man har hela helgen fri och ledig.

Jo, då på fredagen när man kommer hem och landar i soffan så blir bakdelen så tung så den suger sig fast i soffan.

Så söndag, farsdag blir till en städdag.

Men i kväll är jag bortbjuden på middag, så gör det ingenting.

Och jag har ringt till min pappa så även fars dag är avklarad.

DSC08356

Lunchen blev lite plättar.

Jag hittade ett bra recept här.

Men någon mjölblandning hade jag inte så det blev till att göra en egen.

Jag mixade glutenfria havregryn till mjöl och blandade 1 dl havremjöl med 1 dl rismjöl, majsmjöl och potatismjöl ( dessa tre sorter blev 1 dl tillsammans)

DSC08361

Sedan blev det till att grädda, grädda i min plättlagg.

Massor blev det av receptet jag gjorde. Så det är massor kvar.

DSC08362

DSC08364

DSC08369Plättar, vispad grädde och svarta vinbär.

Så smarrig lunch och nu kaffe på det.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

