Vetemjöls-/Glutenfri paj till söndagsmiddag

Varför inte en köttfärspaj till middag i dag.

Här är ett bra recept på pajdeg utan vetemjöl.

Men låt den vila en stund innan ni skär upp.

Jag var för snabb och den rasade ihop på tallriken.

God och krispig pajdeg. Eftersom all glutenfri mjölmix innehåller vetestärkelse och ibland sojamjöl kan jag inte använda dem.

Men nu äntligen hittat recept som jag kan göra själv.

Pajdeg:

100 g majsmjöl

100g maizena

1 tsk fiberhusk

100 g smör

1/2 tsk salt

1 ägg

1 msk  vatten

Låt degen vila 15 min.

  Förgrädda i 5 min 200 grader.

I min paj är det vitlök, riven morot, köttfärs, kryddor efter smak, grädde.

Majs hade jag i också men det kommer jag aldrig att ha i mer, det var inte min smak.

Skivade tomater, purjolök över och avslutar med en blandning av crème fraiche och riven ost.

Grädda ca 15 min i ugn.

God sallad till.

Ha en fin söndag!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Vetemjöls-/Glutenfri paj till söndagsmiddag”

    1. Det blev det Baronessan 🙂 Man kan vara utan vetemjöl 🙂 I dag funderar jag på att pröva ett recept på lussebullar. Vetemjölsfria så klart
      Kram

      Gilla

Kommentera

