Hårvård

I höstas när håret kändes torrt och slitet, samt att det härjade huvudlöss på skolan tog jag fram vad jag hade i skåpen.

Tea tree olja har jag läst om. Och att det även ska fungera på just huvudlöss.

Jag har inte hittat några, men för säkerhets skull gjorde jag inpackning av håret och hade i några droppar av tea tree oljan i kokosoljan och masserade in hela håret.

Snurrade om en handduk och på med hårtorken en stund.

Sedan får det sitta i i ett par timmar. En gång sov jag  en hel natt med oljan i och självklart med handduk på kudden.

Oljan är lite svår att skölja ur.

Jag brukar tvätta håret två gånger så fungerar det bra.

I dag får oljan bara sitta i i en halvtimme pga av ont om tid.

Men jag tror säkert att det blir bra ändå.

När ansiktsrengöringen är slut tar jag en liten klick av kokosoljan och gör ren ansiktet samt tar bort mascaran.

Fungerar hur bra som helst.

Tea Trea oljan brukar jag även ha ett par droppar av i skurvattnet.

Det känns så fräscht och jag tycker om doften.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

