1:advent

Ja då är vi här igen.

1 år har gått, och jag pyntar min första advent här i torpet.

Var hem till min mamma för att hämta hem mina julsaker och gå på julmarknaden i stan.

Men regnet öste ner och jag hade absolut ingen lust…. det är ju tre söndagar till och vi hoppas väl på lite mer kyla.

Så det blev till att styra bilen tillbaka hem och sätta i gång med lite pyssel, mys och julmusik.

Jag lät också några tomtar få smyga fram från vråna……

DSC08685

 

 

Hyacint och julros blev inköpta på vägen hem. Och lite mossa som jag i bukten trodde var grön flambehandlad mossa, men ack vad jag bedrog mig…. Färgad vitmossa !!!

Inte trevligt, men det fick vara med i pyntet illa fall. Men jag vet inte hur länge jag kan stå ut med känslan…

Glutenfri bakbok köpte jag ocks som första adventpresent till mig själv.

Så nu blir det glögg och lite test på pepparkaksdeg utan vetemjöl.

DET ska bli spännande.

Ha en mysig fin första adventkväll.

Julmusiken strömmar ur högtalarna….

Och jag måste städa efter all adventspyssel.

hahaha 🙂

Kram!

Il Divo O holy Night

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

