Vilse i pannkakan

På väg hem från jobbet kommer jag på att jag ska ringa en vän jag inte pratat med på länge..

Skickar ett sms när jag är hemma och kollar…ja jag kan ringa.

Vi pratar och pratar och jag har hörsnäckan i örat samtidigt som jag plockar fram ingredienser till vetemjölsfria pannkakor .

Bestämmer mig för att dela smeten i hälften och börjar.

Äggblandningen blir bra…Sedan sätter jag i gång att väga alla torra ingredienser. Vi pratar fortfarande.

Men!? Smeten är väldigt tjock?? Är det för att jag har mandelmjölk istället för vanlig mjölk?

Konstigt….

Åhnej! Jag har mätt upp torrvarorna för full sats och mjölken var hälften.

Nu har vi slutat prata.

Tar fram mer mjölk och fler ägg och vispar vispar och vispar… Tror jag får bort klumparna.

När jag tar ut fler ägg har jag sönder 1 i kylskåpet och 1 ramlar ner och går sönder i smeten.

Ojojoj vad händer? *skrattar*

Men goda fina pannkakor blev det.

 

 

Receptet tog jag från min nya bok men ändrade lite då jag inte var så förtjust i mandelmjöl i pannkakor.

Mina pannkakor:

6 ägg

1 msk honung

600 g mandelmjölk

150 g havremjöl

140 g rismjöl

70 g majsstärkelse

lite rårörsocker

knappt 1 tsk salt

Vispa ihop honung ägg och mjölk. Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt dem i äggsmeten.

Smält fett och vispa ner i smeten. stek pannkakorna ca 2 min på var sida.

Jätte fina goda pannkakor med c-vitaminrika svartvinbär bev min middag i kväll.

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

