Att mötas av kyla innanför dörren

Att öppna dörren efter ett dygn hemifrån och mötas av ett kallt rum, är alltid lika jobbig och jackan blir kvar på en lång stund.

Jag går fram till termometern i köket och tappar hakan; 15,2 grader!!! Inte roligt och ingen ved inne så att jag kan tända upp en brasa. Det är mörkt och blött ute så jag har absolut ingen lust att leta mig ut i mörkret till vedboden för att hämta ved.

Ljusen värmer snart rummen och jackan åker av.

Tittar mig omkring och njuter av den nyinköpta tvålen. I helgen plockade jag också fram en liten glasskål jag som barn fick av min mormor. I den har jag placerat några pads. Det får inte plats många i den, men fint är det.

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag passerar jag en ensam liten tuva växande på en stock mitt ute i det kalla vattnet. När jag står där och tittar på den kommer en främmande kvinna fram och frågar om jag vill att hon ska fota mig med bakgrunden. Jag ler och vi pratar en stund.

Hela mitt hjärta är fyllt av värme i dag av de möten jag haft i dag med både okända och nära.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

