Att vara här och njuta av livet

Idag har inte varit en vanlig dag och jag förstår egentligen inte varför jag får vara med om det jag har upplevt idag…..

Men det är bara att släppa och samtidigt vara oerhört tacksam och oändligt glad att en av de finaste människorna i mitt liv fanns där ….fanns där när jag behövde det bäst.

Och jag tror inte att hon egentligen fattar vad hon gjorde för mig i dag ❤

Tack fina du ❤

Det betyder så mycket !!!  Och jag är så oändligt tacksam att jag har fått denna vackra fina själ in i mitt liv ❤ Du vet vem du är 😉

Livet utsätts ofta av en massa prövningar och ibland funderar du på ;

” Varför, varför just jag ?!?! ”

 ” Vad är det som gör att just jag får ”testas” så som jag gör???? ”

” Jag orkar inte alltid vara stark och duktig.”

” Kan du fatta det? ”

Nej! , det är bara din frustration som skriker….

Och visst vet du att det är viktigt att låta själen vara ledande och inte egot.

Ja , ni vet allt det där, men ändå……

Egot är för mig ett galet sätt att vara, känna och uppleva……

Att få ”vara” är det viktigaste, och då är det så viktigt att känna av sin själ!!!!.

Det är inte viktigt att lyssna på vad huvudet säger eller vad andra säger.

Det är viktigt att låta hjärtat få öppna sig.

Och ibland förstår ni…

hör du röster i ditt huvud som talar om för dig vad du kanske ska göra,

men då blir du så förvirrad och undrar; om det är egot eller hjärtat?

När du blir medveten om att dessa tankar och ego finns;….

OCH tyvärr ibland lyssnar in på dem, så inser du kanske att du har gått på autopilot.

Och att du har varit helt omedveten om egots påverkan i ditt liv.

Och för att kunna bli ett med din själ

OCH din tvillingsjäl är det viktigt att egot inte längre får spela huvudrollen i ditt liv.

Men!!…

det är ett hårt arbete…..

Och Ja !

Visst klarar du det 😉 !?

All kärlek ❤

Jag tänker fortsätta att vara den jag har valt en gång att vara, och de som inte tycker det är ok…. ja då får det vara,

för hos mig finns inte avundsjuka, hat, falskhet, utnyttjande eller vad för negativa tankar du får till dig.

Alla får vara precis så som du mäktar med och vill vara.

Du är värdefull precis så som du är!

Djupt inne brinner lågan i mig och

Allting står klart!

jag har öppnat mina ögon och jag väljer mina egna steg…

ingen, absolut ingen kan ta ifån mig det.

Allt är klart, djupt här inne!

Kärleken finns ❤

För många år sedan hade jag kontakt med en fantastisk kvinna och jag vet inte i dag var hon finns,

 men hennes ord till mig finns djupt rotad i mitt hjärta:

”Att var en fri människa är att vara den man är,

att kunna ge uttryck för det man vill och känner,

be om det man behöver,

säga det man vill

Kanske är friheten allra mest beroende av att man

vet vad man känner,

vill och behöver

så att man kan ge uttryck för det ❤

Jag har hittat en ny fantastisk underbar sångerska ❤

Miriam Bryant

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

