Tomtar som hänger med

Jag har några tomtar som har fått vara med på julen år efter år.

Det är liksom lite svårt att släppa dem, och varför ska jag göra det? Jag tycker ju om dem.

Min första tomte fick jag av mormor och morfar och den hänger fortfarande med.
DSC08882

 

 

Lite suddig står den där bakom ljuset även den en gåva från mormor och morfar när jag var barn. Lite kantstött i luvan….

 

Dessa Sigtunatomtar är egentligen mellansonens, men han är inte intresserad så jag förvarar de åt honom och låter de hälsa på varje jul.

Det var barnens farfar som alltid köpte en Sigtunatomte på årets julmarknad i Sigtuna ( Min barndomsstad).

På den tiden var det bara en julmarknad. Jag tror inte att de hade börjat med julmarknader på alla adventsöndagar då.

 

Fastnade för dessa tomtar som inte var så billiga på 1980-90 talet.

Den finaste av samlingen har barnens farmor och farfar…De fick den av oss i julklapp ett år.

 

Tomten kommer med julgröt

 

En tomte från min fd svärmor… Var den är ifrån kommer jag inte ihåg….

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

