Pizzans dag – veteproteinfri/glutenfri pizza

 Pizzans dag! Vad är då självklart att göra? Jo försöka att göra en pizza. 

Det är väl inte så svårt tänker ni.

Nej egentligen inte, men eftersom jag inte kan använda glutenfria mjölmixprodukter så är det liten utmaning att hitta mjölsorter som gör at det också funkar.

I går blev det en pizzadeg på 

25 G jäst, 2 dl ljummet vatten blandas. Tillsätt 1msk fiberhusk och låt svälla 10 min.

Jag blandade sedan 2 dl bovetemjöl, 1/2 dl majzena (tror jag) 1 dl ca rismjöl och majsmjöl, jag gjorde en blandning på all mjöl så det blev lite drygt 3 1/2 dl. Men all mjölblandning gick inte åt. 1/2tsk salt.

  
  Ingredienser på pizzan tar man det man tycker mest om.

Min tomatsås jag kokar ihop är ;passerade tomater, charlottenlök, salt peppar och oregano, tomatpuré och lite råströsocker.. Allt får så och puttra ganska så länge. Några mått har jag inte då jag gör den ”på en höft” 😉

Vår pizza blev jättegod. Den jär kommer jag att göra fler gånger. När vi sitter där vid köksbordet blir jag bjuden på lite valnötter. Och vad öppnar sig där mitt i handen? Jo ett hjärta ❤️
Efter en lugn dag med en fantastisk upplevelse i en reikihealingbehandling och lyckad pizzabakning avlutar dagen med att ge mig detta lilla hjärta. 

Nu får vi se om det blir någon snö i dag!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

