Migrän gillas inte!

Att vakna tidigt tidigt på morgonen av pulserande huvudvärk i ena halvan är inte det bästa sättet att vakna på. Det vet ni som är drabbade av migrän. Är man också drabbad av synbortfall och flimmer så är det bara att ligga kvar och försöka att överleva. När man sedan når ”toppen” av anfallet snurrar magen ihop sig och man vet inte riktigt var man ska ta vägen.

När man efter ett par timmar ( i bästa fall) vaknar till liv igen, känns det som om man kommit ut ur ett vakuum. Trött, lätt och så avslappnad; Äntligen!

Efter ytterligare några timmar ge sig ut på en promenad i vinterlandskapet och andas frisk luft gör att man slappnar av ännu mer.

Man böjer på huvudet och vad ser man där på marken i snön…. Jo, ett litet litet hjärta…. Men det fick mig att stanna upp och titta ner.

Jag ser det som ett tecken….

Det jobbiga var att jag inte hade någon medicin hemma. Så jag fick krypa ner i sängen och testa att lyssna på ett meditationsband med Birkan Tore lite svagt i bakgrunden ( för ljud och ljus vill man helst inte ha omkring sig)….somnade och vaknade fri från migrän ett par timmar senare, men en lätt huvudvärk brukar sitta kvar. Några timmar till går och jag tar mig ut på en promenad, men jag hade ingen kamera med mig förutom mobilen.

Så hjärtat kunde jag fånga på bild. De andra bilderna får visa känslan av min harmoni i kroppen efter att migränanfallet äntligen är över.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

