Det var en gång …

” De går där tillsammans, drottningen med sin prins, på vägen en armslängd ifrån varandra.

Båda är mest tysta, men säger några ord till varandra emellanåt.

Men egentligen behöver de inte prata med ord, de har inga krav, de behöver inga jobbiga samtal.

Det är något magnetiskt mellan dem.  Trots det är det svårt att få den på plats, även om de inte har några krav på relationen. Det är en svår relation tror de kanske, men det betyder inte att det inte går.

Det är som en sorts stark energi som lyser som guld och värmer upp marken där de går. En energi som binder fast dem i ett rep mellan sig, ett osynligt rep som omedvetet drar till sig ögon.

Denna ovanliga energi kräver väldigt mycket och är svår att förstå och svår att vara närvarande i. Men den gör denna kvinna och man till ett vackert, fint älskande par som har en uppgift framför sig, en uppgift som de ännu inte förstår eller vet om.

Människorna de möter tittar på de båda…från den ena till den andra, avundsjukt, kärleksfullt, glädjefyllt. Massor med olika sorts tankar och känslor från människor de inte känner.  Människor som inte vet något om detta par som går där en armslängd i från varandra men ändå så nära.

Ingen av de de möter vet, men de känner, känner av magin mellan paret som går förbi dem där på vägen.

I nästa sekund kommer den där extra utmaningen mellan dem. Utmaningen som gör att de dras ifrån varandra för en stund.

Repet slits och går av en lite bit…de var inte närvarande av stunden.  Men bara för en kort stund dras de isär för att sedan komma tillbaka igen med ett starkare rep dem emellan.

Den själsliga kapaciteten stod som segrare för drottningen och hennes vackre, starke kung.”

En saga från ingenstans !

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

