Vem är du ?

”Hon eller kanske är det en han, kommer in i salen och de som redan sitter där vänder sig mot henne/honom och ser en stark, självsäker kvinna/man med en kanske lite kaxig utstrålning.

Tyst går hon/han in och  sjunker ner på stolen längst bak i hörnet mot fönstret. Rättar till håret lite snabbt med ena handen.

Det ingen vet, är ett kvinnan eller kanske mannen som precis har sjunkit ner i stolen längst bak är oerhört pirrig i magen när hon/han ensam kliver in i rummet, osäker och lite nervös, osäker över det mesta egentligen. Rädd för att inte passa in, rädd för att göra, säga fel saker. Denna någon är rädd för det mesta egentligen. Men har en  väldigt empatisk insida, där hon/han alltid vill allas bästa. ….”

Är det så att man har en känsla inom sig som spökar, ställer till det i sitt inre och att människor som ser det yttre har en helt annan bild? Ja, så är det säkert…och vi alla dras med olika osäkra känslor och tankar på något vis. Vi är en person där inne och människor vi möter ser en annan än den vi tror vi visar.

Varför är det så? Jag vet inte men tänker att det nog är väldigt vanligt att vi ser och tänker olika.

Så vad har vi för rätt att klanka ner, kommentera, tänka om någon annan.

Döm aldrig efter vad du tror du ser.

Tänk ett steg till.

Tänk att inom varje människa finns en unik fin varelse.

Om deras tankar och känslor vet vi inget.

”Den finaste gåva du kan ge till en annan människa är din egen personliga utveckling. Jag brukade säga: ‘Om du tar hand om mig så ska jag ta hand om dig.’ Nu säger jag istället: ‘Jag tar hand om mig för din skull om du tar hand om dig för min skull.’” – Jim Rohn ”

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

