Söndagsmiddag med söner

Ännu en helg är över. En underbar, lugn och fin helg.

Det är alltid så härlig energi man får när man har varit med sönerna.

I kväll var dock inte yngste sonen med sambo med. Dumma förkylningstider!

En söndagsstek fick det bli och den fick stå i gjutjärnsgrytan i 125 grader varm ugn. I ca 5-6 timmar stod den där tillsammans med morötter, lök, selleri och några timjankvistar och 1 dl vatten.

Till det en gräddsås som var fri från laktos och soja. Ja det är ett pyssel med en familj där vi alla har olika allergier och överkänslighet.

 

 

 

 

Köttet ramlade sönder när det var dags att skära upp det.

En underbart god stek tillsammans med gräddsås, potatis, lätt kokta morötter, broccoli och vaxbönor.

Sönerna var nöjda med mammas söndagsstek och fick varsin matlåda med sig hem.

 

 

 

Efterrätt blev gluten/vetproteinfri kladdkaka med laktosfri grädde.

Receptet hittar du här

 

 

 

 

 

Nu är kvällen över för den här gången. 

Och jag mår så bra efter att ha fått laga lite mat till mina pojkar.

Längtar till nästa gång och då är alla tillsammans och vi trotsar förkylningar.

 

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

