Att slappna av i tankar

Tänk att man sitter där och känner att man inte vill och orkar.

Att sedan säga det man känner, vill och behöver för stunden är det bästa att göra.

Vänner förstår, vänner accepterar.

Att vara vän och att det är kravlöst, inga måsten.

 

Njuta av en lördagkväll och göra den som du själv vill, laga den mat du vill är det bästa du kan ge dig själv om du känner för det.

I kväll blir det broccolisoppa:

2  broccolikvistar

3 små potatisar

1 lök

vitlök efter smak

fräs allt tillsammans i 2msk olivolja. Häll på nästan 1 liter vatten, 1 grönsaksbuljongtärning och låt sjuda i tio minuter. Mixa i mixer och blanda i grädde efter tycke och smak. Krydda med svartpeppar och salt samt lite chili.

Och till det ett gott glas rött vin…för att det är lördag.

Avsluta kvällen med lite härlig tvål och olja för kroppen.

Ha en skön helg!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

