Vänta på glädje eller välja glädje <3

Söndagsmorgon och en strålande sol.

Tre dagar ledigt och två fina soliga vårvinterdagar. Kan inte bli bättre. Jag är så nöjd.

Lördag i härlig sol och pulkaåkning. Jag älskar det, men tycker ändå att det är lite läskigt… det skumpar ju så i ryggen och rumpan.

Men OJ!!

Jag sov i natt utan ischias 🙂 Så för mig var nog pulkaåkning bra… I nästan en vecka har jag haft ischias och sovit dåligt då det har varit en pina att ligga. Finns nätter då jag grät av det onda.

Att fylla hjärta och själ med solens värmande strålar och ljus behövs efter en mörk, grå kall och även varm höst/vinter. Ljuset får våra själar att öppna upp och ta emot och ge glädje.

Tänk att glädjen finns där och egentligen är det glädje för just ingenting, inte för att du vill. Utan bara för att du vill känna glädje för allt, för alla och för att just du är du.

Att känna lycka över våra upplevelser och att vi upptäcker våra egna inneboende möjligheter och förvalta det i våra hjärtan är den bästa av all lycka!

DSC00564

Kall, solig morgon att vakna upp till är underbart!

 

Sol, pulkaåkning och skratt i solen.

 

Isen ligger fortfarande tjock på ekoln.

 

Glädje, sol, och harmoni i solen. En del åker skridskor, en del promenerar och en del bara sitter på bänkarna och njuter.

 

 

 

”Bäst av all glädje är glädjen för rakt ingenting, inte för något du kan eller vill, glädje för inget och glädje för allt, glädje för att du finns till” – Axel Juel

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

