Inspiration för själen

Söndagsmorgon.

Vaknar tidigt och kommer på att det är vasaloppet idag. Det är roligast att titta på starten och slutet tycker jag, men tv´n får stå på i bakgrunden hela tiden om jag är hemma.

I dag får det bli en lugn morgon och kameran plockar jag fram. Igår köpte jag lite te och en olivtvål.

Naturell olivtvål från Grekland. Mycket välgörande och återfettande för huden. Tvålen passar till torr hud, ansiktsrengöring och även som badtvål i söt- och saltvatten. Tvålen är dessutom utmärkt till handtvätt av ylle- och sidenplagg. Nu ska jag testa att använda olivtvålen till ansiktet några dagar för att se vad resultat det blir. Även handtvätt till mina sidensjalar och mina två sidenklänningar.

Bokrean och presentkort!

En lång stund i en mysig bokhandel är riktigt trevligt och mysigt. Det finns så många vackra böcker för ögat och själen. Samtidigt hittar jag en bok som bokhandlaren rekommenderade. Jag har bestämt mig för att försöka återuppta min läsning igen.

Rooiboste Läggdags, ett rött te med blåbär och rosor b.l.a. Fruktigt te som doftar underbart. Blåbär är ju så bra för ögonen.

Rooibos Ingefära-Tranbär. Nyttigt med både ingefära och tranbär. Doften är ljuvlig även den.

Lite ommöblering av kaffe- och te-burkar.

Små 100g burkar. Perfekta för te. Fick lära mig i tebutiken att man absolut inte ska förvara te i papperspåsarna, då det förlorar smaken.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Inspiration för själen”

    1. Jag ska vara ärlig att jag inte är en stordrickare av te. Jag tycker bättre om kaffe. Men nytt färskt ( så färskt det går) fruktigt te är riktigt gott ibland… allra helst på kvällen. Svart och grönt te gillar jag inte, men Rooibos gillar jag. Rött te som egentligen är en barrväxt.
      Pröva 😉 ❤ Kram

      Gilla

Kommentera

