Lugn start och välvårdade fötter

Vi står och går mycket och våra fötter får stå ut med mycket. Trånga, varma skor och hårda golv.

Nu är det dags att börja ta hand om sina fötter så att de får ”vakna till liv” inför vår och sommar.

En gång i tiden berättade en äldre dam att hon i nästan hela sitt 90 åriga liv stoppat fötterna i såpabad.  Damen hade  fina välvårdade fötter!

Såpa är mjukgörande och lätt bakteriedödande, 5 min i ljummet såpavatten räcker. Tänk på att naglar är som svampar och suger åt sig vattnet. Då blir naglarna sköra och spröda.

Fila bot det torra och hårda på hälarna och där det behövs. Klipp och fila tånaglarna. Glöm inte att ta bort smuts mm under naglarna.

Ikväll avslutar jag genom att smörja in fötterna med Maria Åkerbergs Moisturising Mask. Ja det är en ansiktsmask, men även fötterna mår bra av en mjuk/fukt-görande mask. Masken behöver ej tvättas bort, den kan med fördel sitta kvar.

I morgon när du vaknar är fötterna underbart mjuka och lena.

 

Läs mer om Maria Åkerbergs produkter här

Massor med vatten och en citronmellis kvist i glaset…

Vackert att se för ögat och fräscht för insidan.

 

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

