Pyssel i torpet

Söndagmorgon med lugnt och tyst i torpet. Det finns inget bättre än lugna härliga morgnar. Att dricka morgonkaffe länge och gå runt i myskläder och pyssla lite.

Det finns inte så mycket plats för ommöblering och inte så mycket plats att ha saker framme. Ja inte heller förråd så att man kan spara saker.

Men det är ändå mysigt att bo i ett litet torp.

 

 

 

 

Idag åkte mina gamla mässingsljusstakar fram. De fick jag som tonåring när jag fortfarande bodde hemma. Kanske var det så att man inte uppskattade allt man fick då, men i dag är jag glad över många saker jag fick. En del har jag gjort mig av med men en del saker finns kvar.

Ljusstakarna var lite ärgade och inget putsmedel har jag hemma. Plockade fram lite flingsalt och hällde i diskvattnet. Det gröna försvann hur lätt som helst. Om det är bra för mässingen vet jag inte, så det var en chansning från min sida.

 

 

 

 

I dag har vi haft vår i sju dygn och jag ser att min lilla mandarinplanta har vaknat till liv av ljuset.

Kanske den även ska få lite ny jord av mig.

Tyvärr är väl inte krukväxter min starka sida, inte enligt min mor i alla fall *ler*.

 

 

 

 

Lite krukor, kannor och små moccakoppar från min mormor får sin plats ovanför spisen. Kanske lite vågat, men jag testar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag skiner inte solen som igår men flera plusgrader och fönstret kan stå öppet. Doften är underbar och ljuvligt att höra fåglarna kvittra utanför fönstret.

Ha en mysig söndag

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Pyssel i torpet”

Kommentera

