Känslolöshet

Kanske känner alla någon gång känslolöshet pga stress, utbränd eller strul med relationer….Ofta kanske det beror på att man glömmer bort sig själv i all fart som dagarna rullar fram i.

Man vill vara så duktig, vara omtyckt och tillfredsställa andra runt omkring sig.

Då är det dags kanske att ta tillvara på stunder då man är tillsammans med sin bästa vän…Du själv.

Vad mår du bra av att göra för dig själv?

Det fanns ett år då jag tappade all motivation att hämta min cykel och ta mig ut på vägar och stigar.

Ja jag hade alla möjliga undanflykter; björn i skogen, blåsigt väder ( Hatar att cykla i blåsigt väder), trött och orkar inte, tiden rinner i väg när jag cyklar.

Cykeln fick stå i ett källarförråd….

 

Nu är den hämtad och kanske inte mår så bra pga av stillastående för länge.

Testat den lite och stötdämparna känns stumma.

Däcken är hårt pumpade så nu finns inga ursäkter för att ta ut den på en tur i det fina vårvädret. Och det blåser inte idag 🙂

Inga ursäkter förutom tröttheten och kanske då att min fina gamla cykel borde få komma in på lite service.

Och jag vet att jag mår bra av att cykla.

 

Hindra er inte från att känna glädje av att vara i nuet och gör något för dig själv.

Välkomna era känslor ❤

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

