Ensamhet, sorg och känslor

Titta runtomkring dig och även inom dig när du känner tyngd.

Ibland känns hjälpen långt borta och det är då promenaden i naturen kan ge den där hjälpen man behöver för att se att hjälpen även finns inom dig.

Vår inre visdom kan kännas stum ibland pga av smärta man känner av olika anledningar. Men var så säker på att en stund bland växter, natur och djur ger det där helandet man behöver och det kryper genom oss snabbt och effektivt.

När jag fotograferar ute i naturen så blir det bara… Ingen direkt tanke bakom, i alla fall väldigt sällan.

Ibland blir bilderna bättre och ibland sämre.

I kväll kom jag hem sent och satte på mig stövlarna och gick ut en liten promenad med kameran i handen.

I kväll blev inte bilderna de bästa….men titta en stund på vårblommorna långt där nere i gräset och dikeskanten.

Vad får du till dig för budskap?

 

Vitsippor som kryper ihop i blåsten och kurar ihop sig.

Vad får de för känslor att vakna i dig?

 

 

Solgula varma ranunkler!

De har trotsat frost, de har trotsat snö och fortsätter att stå där så vackra.

Ut i solen och naturen och insikten om kärlek kommer….kärlek till dig själv och andra.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Ensamhet, sorg och känslor”

  1. Ja, jag har inte sett några vitsippor i år på nära håll än, fastän jag letat. Men nu har jag sett från bilen. Ska gå och se på dem nära, och sniffa på dem också. Det är vår!

    Gilla

Kommentera

