Ibland blir allt så bara fel

Har ni någon gång tänkt att ni ska göra en bra stund…god middag till er själv?

Och sedan misslyckas med nästan allt och känslan av hopplöshet bara väller över dig trots att du försöker att slå bort den som en flaxande fågel i en damm?

Precis så känner jag mig i kväll efter att ha startat årets första grillning med allt vad det innebär…. förberedelser, god marinad ( trodde jag) mm och till det även unnar mig ett gott glas rött vin till.

Precis allt, ja allt blev fel!

Och allt känns bara fel …

Maten, helgen, tankar och ja jag har inte ord….

Tiden börjar att rinna ut….

Det har varit en trevlig och härlig helg också!

Säger jag något annat ljuger jag.

Men efter en mysdag hemma med fikabesök tänkte jag göra mig till med god mat och lite pyssel runt det.

Det är ju så roligt att lägga ner lite tid på mat och bak och fotograferande.

 

Men kycklingen blev torr och bränd!

Inte speciellt god tyvärr. Men tillbehören blev som tur var goda och bra.

Hoppas att jag lyckas med nästa grillning i sommar.

 

 

 

Kladdkakan jag bjöd på tidigare i dag blev illa fall lyckad!
Gluten/vetemjölsfri och väldigt lätt att göra.

Receptet hittade jag i boken ”Baka glutenfritt! ( baka utan vitt socker)

 

Recept från boken:

2 ägg

175 g rårörsocker

100 g smör

50 g rismjöl

35 g kakao

1/2 tsk vaniljpulver

1 krm salt

50 g mörk chokld

Smörj och bröa en rund form med löstagbara kanter…Jag använde kokosmjöl.

Vispa ägg och socker, smält smör och vispa ner i äggsmeten.

Blanda alla torra ingredienser för sig och tillsätt dem i smeten. Grovhacka chokladen och rör ner i smeten.

Häll upp i formen och grädda i mitten av ugnen i 175 grader ca 17 minuter.

Servera l

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Ibland blir allt så bara fel”

Kommentera

