Våga bryta mönster

Sitter och lyssnar på fågelkvitter och kråksång.

Är kråksång vackert?

Kan en kråka öva upp sin kråksång? En vän undrade på sin fbsida…

Ja varför inte; skulle en kråka kunna öva upp sig? Kråkan lär sig ju alltid saker – det är dess styrka.

Kråkan gör nog också precis vad den vill och känner för.

Genom att hämta lärdom ur allt avgår den alltid som segrare.

”Stark” är kråkan!

Att våga bryta mönster och skärpa tonen om det behövs kan vara svårt och läskigt.

Allt ska inte alltid bara vara på ett sätt.

Men det är nog lätt att hamna i vanor… Och mönster kan ”bita” sig fast.

Kråkan är nog en klok varelse som vågar lära sig nya saker och på så sätt öppnas det alltid upp nya möjligheter för den.

Så våga lära dig nya saker!

( läser om kråkans budskap ur Solögas ”Djurens språk”)

 

Fin torsdagskväll med spontan gemensam middag med en vän.

Det blev egna hamburgare gjorda på högrevsfärs, halloumiost och rostade rotfrukter.

Och det gick att sitta ute trots att det blåste.

 

Ljus, lugn här och nu.

 

Tänder ljusen och kryper in i köket och ser hur mörkret skata smyger sig på.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

