Akta nacken

I snart tre år har jag suttit med datorn i knät på golvet eller halvsittandes i sängen… Ja nästan bott i sängen med datorn. När man inte har trådlöst så är man låst till internetsladden och då har man inte så många val.

I dag äntligen blev jag med ett arbetsbord som kan stå nära uttaget till internet ( Har inte så många val). I ett par månader har jag haft värk och knak i nacken men hoppas nu att det ska försvinna.

Kommer hem med bordet på vinst och förlust ( jag har ju inte mätt något men mitt ögonmått funkade bra i dag). Och tänk! Det blev så bra, ja jag tycker att det blev riktigt bra och fint. Nu finns bara möjligheter och inga undanflykter ….”ler”.

Man kanske skulle göra så mycket i kväll men sätter sig vid en plats eller rent av en ny arbetsplats med ett glas vin och bara är…. Tankar, funderingar dyker upp och man njuter riktigt ordentligt av lugnet och en inre tystnad kommer i samklang så naturligt så att det även kanske dyker upp lite lekfullhet i hjärtat som kommer när vi rör oss öppet och lite mjukare. Det finns ingen som kan peka ut din väg för dig, men när du finner den  djupt där inne i ditt hjärta så är allt i harmoni och redo att upptäckas.

 

Planering, foto och lite annat pyssel passar perfekt för de som kommer att sitta vid platsen. Eller vad det än är som den som sätter sig vid sitt bord väljer att göra. Lyssna till ditt hjärta, följ ditt hjärta vad som än händer…..en fullständig enkelhet som betyder mest av allt.

 

Man glömmer ibland bort enkelheten p.g.a. all fokus på all lyx och elektronik. Ja för det är väl egentligen lyx som man kanske skulle klara sig utan…

Vad är det som säger att man måste ha den senaste mobilen… den senaste datorn…den plattaste tv´n? Varför vara komplex och glömma bort enkelheten? Bara ha ett enkelt hjärta som pulserar i  harmoni i ”din” hand, men att nå dit så måste vi finna vårt hjärta, puls och hjärtslag ❤

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

