Letar efter teman

Ibland funderar jag på om jag har min blogg på rätt ställe. Vad vill jag med min blog?

Eftersom jag inte är en person som skriver om mina djupaste tankar eller erfarenheter och hinder genom livet eller om min andliga resa, så tror jag att människor ser mig som ”lekfull” och sorglös, och inte har några tyngder i livet. Och kanske är det så, att jag inte lämnar ut mig …. Jag vet inte riktigt. Nu menar jag ytliga vänner och människor man möter ute i sin vardag. Närmaste vännerna vet absolut mer om mig.

Vad är det då jag vill ha ut av mina bilder? Varför fotar jag så mycket?

Oftast när jag har kameran med mig så tänker jag inte så mycket, utan kameran bara ”flyger” upp liksom och fångar något som jag möter i vardagen, på promenader eller andra situationer. Det är som om någon knackar mig på axeln och pekar på det jag ska fotografera.

I dag blev det ingen träning p.g.a. att halsen inte är okej. Jag behöver vila.

Så jag åker direkt hem och kokar lite kaffe och plockar fram kamerautrustningen.

Bäddar in kaffekoppen i min bruna sidenklänning som kuliss runt kaffekoppen…. Haha galet men man tar det man har. Ljuset kommer från fönstret. Objektivet jag använder är  DT 1,8/50 SAM och ställer in objektivet: 1/1600s, f/1,4, ISO 3200.

Jag har inte redigerat fotona så mycket i Photoshop.

Det enda jag ändrade lite var klarhet +25 och lyster +10

Nu undrar ni säkert ; varför fotografera en kaffekopp? Ja varför inte *ler*. Tänker efter en stund på varför jag kokar lite kaffe när jag kommer hem? Det brukar jag aldrig göra. Och så plockar jag fram min bruna sidenklänning för att hålla mig till samma färg som kaffet. Men brunt är ju också en färg att jorda sig i  har jag fått lära mig av min sk ”mentor” . -”Ha lite choklad och sätt på dig bruna strumpor och glöm inte bort att dricka mycket vatten” sa hon till mig inför mina kurser jag gick för några år sedan.

 

 

 

En rosa pionknopp vilar i ljuset från fönstret och värmen och väntar på att få vakna och spricka upp.

 

Hela köket doftar av kaffe.

 

Drömmande bort en stund i tystheten och värmen…

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

