Onsdagsmiddag med sting

I kväll blir det middag med lite sting.

Roligt att testa lite nya recept. Ibland kommer jag ihåg hur jag gör och ibland glömmer jag.

I kväll försökte jag göra något som jag vet blev bra förut men kommer verkligen inte ihåg, så det får bli något nytt.

Börja med att göra en woksås:

1 msk fisksås

3 msk sweetchilissås

3 msk färskriven ingefära

lite sambal olelek ( Hade jag i )

egentligen ska det vara 1 msk ostronsås och 3 msk japansk soja i men jag är allergisk både mot soja och skaldjur .

Blanda ihop allt och låt det stå.

Förbered:

600 g lövbiff strimlad

1 liten purjolök – strimlad

1 röd lök – strimlad

1 röd chili – strimlad

2 st snackpaprika – strimlad

några brocolibuketter

1 pkt färska sockerärtor

Bryn först köttet. Gör ren grytan/ woken och fräs sedan paprikan 1 min, tillsätt röd löken och fräs ytterligare 1 min, tillsätt resten av grönsakerna samt purjon och fräs ca 1-2 min till.

 

Sila över såsen och blanda och låt allt bli genomvarmt

Jag hade faktiskt i lite mer av sweetchilisåsen, fisksåsen och ingefäran…hur mycket vet jag inte då jag provade mig fram.

Servera med ris och sallad

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

