Glutenfria havrefrallor

Äntligen känner jag mig 100% nöjd med mina gluten/vetefria havrefrallor.

Det är precis som jag har läst att det tar ett tag att lära sig baka glutenfritt bröd.

Tredje gången gillt sägs det. Och det verkar ju stämma. Eller så är de bakade med kärlek just idag. *ler*

Receptet hittar ni här.

Den här gången var jag riktigt noga med att ha kallt vatten på händerna och bara forma bullar utan att rulla. De jäste bättre och med kallt vatten på händerna var det mycket lättare att handskas med degen som är lite klibbigare än vanlig deg.

 

Viktigt att låta frallorna kallna innan man skär i dem.

Tips att frysa in och ta fram dem och tina lite lätt i micro. Ska du ha med dig en macka så bred smör på frusen fralla och den tinar på vägen. Perfekt!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Glutenfria havrefrallor”

Kommentera

