Köttfärsgratäng

I dag var jag och köpte en större gratängform då jag inte har någon. Det har länge varit något som jag saknat ett tag.

Var på stan och fixade lite saker och sprang då på dessa till nedsatt ganska så mycket.

Överlycklig blev jag och kom hem med två i ett paket Le Creuset ugnsformar.

Så nu äntligen lite mat i ugnen.

När barnen var små så gjorde vi ofta köttfärsgratäng eller vad det ska kallas.

Min väninna gjorde den och jag tog receptet.

Men i kväll blev den på mitt sätt…

600 g köttfärs

3 charlottenlök

4 vitlök

1 röd chili

tomatpure´

1 burk körsbärstomater

salt och peppar

Gör en köttfärssås och låt puttra ca 30 min.

Lägg ett lager potatis på botten av en smörad form.

Ha över köttfärssåsen och täck med ett lager potatis och riven ost.

Häll på en skvätt grädde och in i ugnen ca 200 grader tills potatisen är klar.

Roligt att laga mat och ha fina ugnsformar.

 

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

