Dug

Fredag och regnet har öst ner i omgångar. På väg hem för att göra helg och vila. I öronen spelas Laleh. En fantastisk låt jag aldrig tidigare reflekterat över… men just i dag, just i stunden och mellan ord och tankar som jag lyssnar till på radion.

Det handlar om livets pussel… livets pussel som liknas med ett 1000-bitars slitet pussel där några bitar fattas.

”Vem säger att livets pusselbitar ska vara perfekt skurna och tillsammans bilda den vackraste bilden av ditt liv”.  Vad är perfekt?

Att vara mitt i livet som förälder och att sköta karriär, hälsa, motion, fritid samt relationer till vänner och relation till respektive och att livet ska gå ihop helt perfekt är ett heltidsjobb i sig.

Och jag håller med om att livet sällan går ihop så där perfekt som man tror att det gör för alla andra. Livet skevar lite då och då och det är väl helt ok. Jag tror inte på att allt måste vara perfekt eller så som vi många tror är perfekt.

Livets ”resa” tar ofta för mycket kraft och varar ju inte för alltid här och det bästa är att inte försöka definiera utifrån våra vad vi tror;  s.k roller och andras förväntningar och ideal mm, för det tar så mycket energi.

Andas bara i det som är här just nu. Titta på dina egna pusselbitar och lägg dem sakta och ödmjukt och ibland passar de inte riktigt ihop…men vad gör det?! Det blir ju bra på våra egna sätt.

Tittar på mitt lagda pussel och ler. Ler och fortsätter att lägga pusselbitar….

……Jag är den jag är och ingen kan ändra på det och jag är här just nu !

Tack A! ❤

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

