Nyttig och fräsch sommarsmoothie

Regnet öser ner men det känns helt ok med ett sommarregn. Det bästa av allt är att det inte blåser.

Ibland är det svårt att ta sig upp ur sängen när regnet smattrar på fönsterblecket.

Kaffedoften sprider sig i rummen.

Liten stund senare blir det ett besök på gymmet och kroppen vaknar till liv….glädje!

Sedan är det dags för lunch och idag blev det även en fräsch,nyttig och kall sommarsmoothie med bl.a passionsfrukt.

Passionsfrukten är extremt rik på fibrer och ger mättnad samt näring till goda bakterier i magen. Den bygger även upp ett starkt immunförsvar. Passionsfrukten är också rik på vitamin C som behövs för kroppens upptag av järn samt vitamin E som ger de röda blodkropparna stabilitet. De innehåller dessutom kalium som reglerar blodtrycket och järn som hjälper kroppen transportera syre runt i kroppen

Idag hade jag :

1 banan

2 dl rysk yoghurt

1 dl tropicana apelsinjuice

2 urgröpta passionsfrukter

1 msk honung

1/2 citron samt skalet.

Blanda ihop allt i en mixer och häll upp i glas fyllda med isbitar.

Läskande och gott en varm sommardag.

Idag kom ett av mina Bodaline kristallglas fram.

Samlade dessa när jag var tonåring, så de har ”några år på nacken”

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

