Ännu en midsommar har paserat

Fåglarna kvittrar och kvällen är ljummen och lite fuktig efter regnet som var det tidigare dygnet och natten. Det är tyst och stilla och jag sitter ensam med endast fåglar som kvittrar, myggor och flugor som surrar och bilarnas snabba framfart på stora vägen en bit bort. Tårarna rinner…..samtidigt som jag njuter av lugnet, ensamheten och luften.

Dagen har varit fantastisk med skratt, glädje, allvarliga samtal och massor med kärlek!

Kärlek från vänner, söner och söners vänner. Jag känner mig fylld av värme och glädje samt tacksamhet att jag får ha dessa fantastiska människor omkring mig.

Ibland blir inte allt precis som du önskar och alla kanske inte har dessa gemensamma festfyllda och glada högtider omkring sig… sitter där ensamma och hör alla glada skratt och prat i bakgrunden…

Precis som förra året kom en fin omtänksam och glad väninna på midsommarlunch hos mig ute på landet.

Lite nya tallrikar från Indiska fick pryda midsommarbordet i år.

Ta 4 och betala för 3.

Linneservetter med tygband som rosetter runt. Passar perfekt i det lilla sommartorpet.

Idag blev det strawberrydaiquiri som välkomst drink. Läskande och väldigt gott.

Recept hittar man på nätet.

Glas bodaline.

Vaniljlass och jordgubbar till efterrätt

Svensk sommar!

Kärlek!

Sitter ensam kvar i den fuktiga varma sommarkvällen och önskar….drömmer…. men ändå nöjd efter en underbar dag….

Men! Något saknas…något känns tomt…då rinner tårarna sakta…

men ändå så fyller känslan av harmoni och glädje kroppen…det hjälper!

Kram till er alla !

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

