Såpbubblor

Att stå på förstukvisten en ljummen sommarkväll i juni…ensam och blåsa såpbubblor är riktigt rogivande för själen.

Vad är det med såpbubblor som gör att det är så lugnande?

Samtidigt som barn blir alldeles springiga och hoppiga och gör allt för att försöka fånga bubblorna. Det kanske är det vi vuxna skulle göra… Springa och hoppa bland bubblorna och försöka att fånga dem!

 

 

Det är så många känslor som väcks med såpbubblor, så öppna ditt hjärta och läk det som varit.

För med ett öppet hjärta kan kärleken tas emot och även ges till andra.

Titta in i bubblorna och se hur ljuset skiftar i massor av färger.

 

Recept på såpbubblor:

1 dl Yes diskmedel

1 1/2 dl vatten

1/2 tsk socker

och om man vill 1/2 – 1 dl glycerol så att bubblorna blir sega ( testa er fram, det gör jag)

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

