Lördagar kan vara svåra men också helt underbara..du väljer

Ibland kanske det inte är så lätt att välja…

Den där känslan som försöker att ta över hela dig…”gräva ner dig djupt” i den där knasiga, låga energin.

Kroppen känns kanske tung och trött…

Det är då svårt att få fram de där positiva tankarna, låta de positiva och kreativa ta över.

Det kan vara svårt just då att sätta sig ner och fundera på vad som är roligt..vad som gör just dig positiv inombords.

Man är inte annorlunda, man är inte ”knäpp”.  Tror ni inte att alla någongång har en sådan känsla mer eller mindre?

Jag ser människor som stressar, fixar och trixar för sig själva och även för andra…

För många många år sedan fick jag några fina rader av en kvinna som jag verkligen bär i mitt hjärta…inte alltid som jag lever efter dem men jag vill ändå skriva ner raderna igen här:

”Att vara en fri människa är att vara den man är, att kunna ge uttryck för vad man vill och känner, be om det man behöver, säga det man vill. Kanske är friheten allra mest beroende av att man vet vad man känner, vill och behöver så att man kan ge uttryck för det ♥”

I går blev det mer såpbubblor…mellan regnskurarna.

Och även lite pyssel hemma. Perfekt när regnet öser ner.

En vissnande pion är så vacker på bordet bredvid sängen.

”Tillåt dig att njuta av dagen, just nu är allt bra !”

 

 

Mårbackapelargonerna börjar att blomma i köksfönstret.

Idag plockade jag fram mina tennljusstakar som jag som barn fick av min mormor och morfar.

De står i dem att det är norskt tenn.

 

 

Lugn och harmoni i köket.

 

 

 

 

 

Varm och fin kväll efter det kraftiga regnet och blåsten.

Torkar av bord och stolar och kryper upp i en fuktig stol.

Njuter av tystheten och lugnet.

”Allt är bra i mitt liv”

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

