Kaos eller inte

Semester och kaos…Kan det vara så?

Måste man resa, måste man umgås med andra, måste man göra som alla andra för att inte vara annorlunda?

Kan det bli kaos i själen om man lyssnar och läser om allt alla gör och ”stressar” runt för att hinna med innan semestern tar slut? ( Jag menar inte att alla stressar runt)

Ja kanske….

Jag hoppas verkligen att man gör allt det där man vill hinna med på semestern för sin egen skull och inte för att det ska se bra ut.

Min första vecka försöker jag att landa i lugnet och bara vara…för att jag vill det.

Jag tänker försöka att vara i min själ och själen är bortom alla koncept, tankar och ideal.

Själen speglar sig själv genom våra sinnen där den ser allt som är.

Det blir min semester…tillsammans med kameran så klart!

När jag är bakom kameran är jag i min själ !

Igår testade jag att ha den externa blixten trådlös och en bit ifrån kameran.

Ganska nöjd med resultatet och fortsätter att pröva mig fram. Det blev även då lite ommöblering av saker och tror att lampan får stå kvar på hyllan bakom soffan.

Jag fick en sådan inspiration av en person jag träffade som berättade om själens och egots invecklade men intressanta kombination.

Inatt har jag blivit väckt i omgångar av en fluga och mössens/råttornas stök på vinden….

Läser i solögas bok om djurens språk och bara ler 🙂

Flugan: ” Var kraftfull och ta bort det negativa”

Möss: ”Du har all den styrka du behöver / Råtta: ”släpp kontrollen och bejaka tilliten”

Vet ju inte vilka av de två som var på vinden i natt 😉

Men jag bara ler och tänker på det jag tidigare i dag fick lära mig idag även om det bara var en bråkdel…

Tack!

27:e juni blev jag farmor till mitt första barnbarn. Trodde aldrig att det skulle vara en sådan underbar känsla! Men det är något speciellt..jag förstår det nu. Och när jag även vaknade på natten med ett ryck exakt den tiden som hon kom, då känns det ännu mer magiskt på något vis.

Dessa skor är mina första skor

Livet… ❤

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

