Budskap i naturen

Jag är på väg …går in i sovrummet…

Där! där vid kaminen ligger något och sprattlar med benen. Alltså, det rusar i min kropp för det är stort. Så ligger den alldeles stilla helt plötsligt…

Fram med kameran och sedan en stor påse som jag föser in den i och går ut med den.

Jag darrar.

Skalbagge model STOR och med HORN?! Tyvärr var jag lite skakig, så hornet fram syns inte på bilderna.

Googlar så klart och får fram noshornsbagge.

Noshornsbaggen är vår näst största skalbagge, och den är också en imponerande varelse. Hanen har horn, så den som hälsade på mig var en hane…

Det är så synd att jag blev skakig av en skalbagge….

Läser om noshornsbagge i solögas bok om djurens budskap.

Kärleken ger vingar. Min gåva till dig är att känna dig lätt om hjärtat. Njut av kärleken och släpp all oro”

Lustigt att den kom till mig just i dag *ler stort*

Senare blev det en utflykt till botaniska trädgården och tropiska huset.

Visar lite nu men hinner inte mer än så. Middagsförberedelser väntar och besök av vänner.

Jättenäckrosen är så häftig!

I solögas bok om växternas budskap står det:

” Kärleken är nyckeln till livet. Jag öppnar upp mitt hjärta och läker det som har varit. Med öppet hjärta tar jag nu emot kärleken i mitt liv och med öppet hjärta ger jag av min kärlek till andra. Att avsäga dig kärleken är att avsäga dig en viktig del av livet.”

De resandes träd / Madagaskar

Tänker på sista dygnen och personer jag träffat och haft förmånen att få samtala med ….

Och idag dessa upplevelser…

Lugn, tillit är så starka fina ord ❤ Och resan har bara börjat…

Kram

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

