Här och nu..den kollektiva processen.

Morgonkaffe i solen på farstutrappen.

Solen letar sig fram mellan syrénbusken. Jag kan inte låta bli att dra upp fötterna och söka på marken nedanför efter efter tecken på ringlande eller småtrippande djur. Just i dag kommer inga husmöss eller som förra sommaren; en huggorm.

Samtidigt har jag lärt mig vad dessa varelser försöker att förmedla. Min bok om djurens språk av Solöga är som en bibel för mig och egentligen skulle jag ha en i handsfacket i bilen också.

Solstrålarna vilar på hortensian och känslan av tacksamhet och tillit kryper sakta genom mig och fyller kroppen.

Kaffedoften, sommardoften och fågelkvitter fyller omgivningen och jag undrar hur allt kan vara så vackert? Tittar på alla småflugor och bin som surrar runt blomman…ja blomman står där så stolt och vill visa upp sig och låta alla ta del av sin skönhet. Flygfän, jag och alla andra som kommer i dess väg.

 

Att lära sig njuta och ha tillit är ibland jobbigt och svårt.

Men att vakna varje morgon och manifestera, centrera och fylla sin själs fysiska kropp med gudomlig kärlek och grunda den i det och avsluta dagen med samma sak ger kroppen ett lugn som man inte tror innan ska fungera och ja det är svårt till en början, men det fungerar!

Njut av sommaren, njut av stunden.

”Allt är bra i mitt liv”

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

