Sommaren går mot sitt slut och höstens energier är på väg…

1:a augusti….

Det kändes verkligen i går kväll som om hösten är på väg. Det blev en kväll framför tv´n tittandes på PGA golf tävling ( måste erkänna att jag somnade vid 12 då det vad jag förstår blev spännande och vaknade med en svart tv och datorn surrande kl 03 typ. 😉  Det går inte att krypa ner i sängen och tro att man ska hålla sig vaken och fortsätta titta på tv).

Ljusen var den enda ljuskällan  förutom tv´n under tiden jag satt uppkrupen i soffan. Mörkret kom snabbare i går kändes det som och det slutade tvärt att blåsa.

Jag satt där i soffan och funderade på min dag och allt jag gjorde och haha *ler* inte gjorde.

När något är jobbigt så finns vännerna där och ger råd och tips ( vänner vill bara väl), men glöm aldrig att känna efter i DITT hjärta  om vad som känns rätt och riktigt för just dig.  Ge inte upp utan fokusera på DIG och hämta kraft t.ex. från naturen som just nu bjuder på så mycket trevligt i form av dofter, bär, svamp och grönska. Sätt dig på en sten och bara va, eller om det är bättre; trampa iväg på en cykel. För mig är båda sakerna en form av meditation. Gör det som känns bra för dig och gör det en liten stund varje dag.

Jag tror ändå att nu när vi går mot mörkare årstider och höst kommer det ändå lite andra nya energier in och då också lite mer klarhet i saker även om jag vet att för en del känns det inte så just nu…det känns som om allt fortsätter i oändlighet och att dagar blir veckor och veckor blir till år… För många vet jag att början av sommaren har varit känslomässigt jobbig och för en del har den varit helt fantastisk.

I går kväll när jag kröp upp i soffan, tacksam och glad efter en dag med många timmars samtal i telefonen med olika vänner, kände jag mig fylld av ”kärlek” och tacksamhet över att ha lyssnat…gett lite råd och tankar till andra. Att vara en medmänniska är så enkelt egentligen men trots alla råd mm får vi aldrig glömma bort att  känna efter i vårt egna hjärta vad som är rätt  just här och nu.

Glöm aldrig bort dig själv för DU är värdefull!

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

