En sådan där fin, lugn och mysig sommardag

Ibland är det bara så skönt att bara vara, sitta där på morgonen och suga in det sista av semesterdagarna.

Fåglarna kvittrar och träden och buskarna gungar rätt så kraftigt i vinden. I år har det varit en semester med dagar som inte har varit så inbokade av massor med aktiviteter för mig. Det har bestämts från dag till dag. I slutändan tror jag att jag verkligen har behövt det…..Att bara va.

Jag gjorde en stor miss när jag skulle köpa yoghurt …. Bra pris på en stor turkisk yoghurt och när jag sedan skulle äta av den till frukosten så var det inte alls min smak ( passar till annat). Men i går morse testade jag till en smoothie. Perfekt med lite vispgrädde i också.

När man sitter där i solen och allt är lugnt och stilla så vill jag inte att stunden ska ta slut…vill inte ha höst, mörkt och jobbstress.

Men när hösten kommer så vet jag att jag även älskar den årstiden.

 

I går blev det en del timmar tillsammans med väninna. Promenader, fika och en stund i ett köpcentrum. Enkla härliga stunder med vänner där man bara är och mår bra. Det fyller oss med positiv energi och tacksamhet över att man har så fantastiska människor omkring sig.

Tänk att vi även har lika smak också. Vi ”sprang på” dessa fina ballerinaskor och båda fastnade för dem, men väninnan har redan ett par rosa så dessa blev mina hux flux. Så roligt att hitta något på rea, det brukar inte finnas min storlek. Men idag var det meningen att jag skulle ha med mig rosa ballerinaskor hem. Halva priset är det bästa av allt.

Njut av regnet som rensar luften idag.

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

