Semester från kameran

Ja, semester och även semester från att fotografera har det varit i ett par veckor…. Har kanske behövt det.

I går stod rådjuret utanför mitt fönster och tittade på mig,  helt obekymrad över att jag stod och tittade på när den åt av äpplena. Kameran kom fram igen.

Tittar i min bok ”Djurens språk” av solöga. Jag har haft boken i flera år nu och den är nästan sönderbläddrad.

Rådjuren vill att du ska känna kärleken i ditt liv och få kärleken att växa.

Jag kan inte annat än att le med tanke på att i två dagar har jag haft en och samma fluga inne som har förföljt mig och när den har satt sig på mig så har den ”bitit” eller ”stuckit” mig. Ja det är verkligen sant!

”Ta bort det negativa och hitta tillbaka till din egen kraft!” Tack kära fluga även om det tog mig två hela dagar att förstå ditt budskap till  mig.

När jag vaknar på morgonen slår jag ögonen mot ett soligt fönster och vänder mig om för att titta på klockan; 05:05. Usch, varför vakna så tidigt när jag somnade så sent i natt? Ligger och tittar mot fönstret och tankarna runt semesterveckorna far omkring i huvudet. Det är sista semesterveckan nu. Det är tyst och stilla och jag ligger där och bara njuter av solen och luften från det öppna fönstret bakom rullgardinen. Underbar morgon!

Kattens husse är borta, då passar man på att ligga i hans sköna stol….

Njut av livet  och lev till fullo, sätt dig själv främst !

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

