Bästa stunden är morgonen

Solen smyger sig in genom köksfönstret där mårbackapelargonerna blommar flitigt fortfarande.

Det går alldeles utmärkt att tända ljusen trots solen…

Den här långmorgonen blir det blåbärssmoothie och klassisk äggröra  med knaperstekt bacon.

Det ger bra energi till dagen.

I dag testade jag en smoothie med:

1 banan

Grekisk yoghurt

blåbär

honung

färska kvistar timjan

Supergott och mättande !

blåbärssmoothie

Fick ett tips av en vän via instagram om att kaffepulver håller getingarna borta.

Jag tänkte att det måste jag testa då getingarna bara vill komma in och hälsa på i mitt hem när jag vill ha dörren öppen samt sitta ute på verandan.

Och faktiskt!

Det funkade. Jag gjorde enligt hennes tips: 1 skopa kaffepulver som jag tände och det stod utanför dörren och pyrde… Ja , röken får man stå ut med men jag tyckte inte den var störande.

Getingarna höll sig på behagligt avstånd och eftersom jag hade ställt den så att det rök framför dörröppningen.

Jag är absolut inte rädd för getingarna men tycker att det är jobbigt att ha de runt sig i mängder.

Njuter av att titta på dem när de är på avstånd

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Bästa stunden är morgonen”

Kommentera

