Plötsligt blev det höst!

Men på morgnarna tittar solen fram och lyser in i köksfönstret där mårbacka pelargonerna blommar för fullt fortfarande.  De är så ljuvligt vackra där de står i solen.

Plötsligt när kvällen smyger sig på känns det att hösten är här. Bestämmer mig för att plocka fram ”höst/vinter” ljusstakarna. En skön mysig lugn känsla fyller hemmet. Så där det känns när man kryper upp i soffan de första mörka höstkvällarna.

Utanför dörren står fortfarande sommarblommor i krukorna…det får bli nästa helgs projekt. Klipper av två blommor från hortensian som har skiftat färg från vit till grön/vinröd. De är inte så långa i stjälken så en liten glasskål med stenar i gör att de håller sig kvar.

 

 

Bild : Talgoxe © Steve Dahlfors Lånad från fågeln.se

Vaknar söndagmorgon av att en talgoxe sitter på fönsterkanten och tittar länge in på mig… pickar något på fönsterbläcket och tittar upp igen på mig. Ett möte som gör mig alldeles varm.

Läser så klart i solögas bok:

Känn tillit. Det du gör är fullkomligt rätt. Min gåva till dig är att ha förtroende för dig själv och det du gör. Med andra ord – du kan slappna av. Du är helt på rätt spår!

Tack fina vackra talgoxe. *ler*

Njut av söndagen, ha tillit och slappna av !

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

