Din dröm växer med varje steg du tar

Bejaka era drömmar i allt vad ni gör och se då hur drömmarna växer.
Visdomen är att inte tro på att allt är över, eller att något är omöjligt att uppnå. Om du har den tanken, så kalla tillbaka kraften ifrån missmodet och välj att istället känna att det går framåt. Upprepa visdomen i dina tankar för att skapa fokus.

Jag har varit hemma några dagar pga av en konstigt hoppande feber upp och ner. I går satt jag länge ute bland blommor och djur tillsammans med min kamera stående bredvid på sitt stativ ( så glad över stativet som ”barnen” gav mig i present). Sitter bland en massa vackra höstastrar i olika färger och självklart läser ur solögas bok om växternas budskap.  

Jag kan inget annat än att le nu efteråt när jag tänker tillbaka på gårdagen från blomsterlandet till sena kvällen. Och faktiskt handlar den om någon av mina drömmar. Tänk vad man får ”budskap” omkring sig…det är bara att försöka lära sig att ta till sig dem. Stanna upp och lyssna. Ibland är jag dålig på att ta till mig de budskap som kommer….

 När det gäller gårdagen så fick jag se sammanhanget nu först när jag sitter med mina bilder från i går.

Eftermiddagssolen letar sig försiktigt fram genom träden.

 

Humlorna sitter länge, länge på samma blomma och störs inte av att ha mig omkring sig.

Hallon plockas fortfarande och de är stora, fina och goda.

 

En höna som värper gröna/turkosa ägg. De är små och jag har ännu inte smakat på dem.

 

Ståtlig vacker tupp som faktiskt är lite försiktig av sig.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

