Stunder i ide

Ja det kan vara bra ibland att ta dessa stunder i idet och bara rå om sig själv.

Har det hänt en massa på kort tid så kan det sätta djupa spår och starka omvälvningar inom oss. Samtidigt som det händer massor ute i vår värld.

Är det någon sorts revolt kanske?

När något påverkar oss direkt eller indirekt på olika sätt, är det viktigt att inte ge upp hoppet eller tron på att allt kommer att bli bra.!

”Att våga är att mista marken en stund.

Men att inte våga något fast men vill,

är att förlora sig själv och mer därtill.”

Hittade denna dikt/vers i mina gömmor…

Tyvärr står det författare okänd…

”Tack för att du kommer ibland ♥

Jag gick där på vägen & frös.

Det var riktigt kyligt ute.

Plötsligt så kom en liten vind förbi.

Så otroligt full av värme & godhet.

Jag stannade till ett slag,

och lät mitt frusna hjärta tina.

Det kändes skönt, det gjorde gott.

Den stannade hos mej en stund,

sen for den iväg nånstans.

Jag har lärt mig också
att vindarna kan man inte hålla fast.

Dom kommer & går som dom vill.

Jag kan inte påverka vinden,
bara önska att den kommer tillbaka.

Tack min kära för att du kommer till mig ibland.”

Författare okänd

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

